√отовн≥сть дитини до школи.
¬≥дпов≥дно до «акону ”крањни Ђѕро загальну середню осв≥туї тестуванн¤,
сп≥вбес≥да або ≥спити при прийманн≥ д≥тей у перший клас Ї неприпустимими.
¬иключенн¤ становл¤ть лише спец≥ал≥зован≥ школи й л≥цењ. јле адже кожний
батько бажаЇ знати, чи готова його дитина до школи, чи буде вона
справл¤тис¤ з нежарт≥вливими навантаженн¤ми, у ¤кий клас потрапить Ч
сильний або слабкий. Ѕатьки дошк≥льника повинн≥ звернути увагу на три
аспекти готовност≥ до школи своЇњ дитини.
‘≥зична
зр≥л≥сть. ўоб витримати шк≥льн≥ навантаженн¤, дитина повинна бути
досить розвиненою ф≥зично. ѕерший показник такоњ зр≥лост≥ Ч на¤вн≥сть
пост≥йних зуб≥в. ѓх повинно бути хоча б 4-6. ƒл¤ визначенн¤ ф≥зичноњ
зр≥лост≥ дитини прос¤ть л≥вою рукою поверх голови дот¤гтис¤ до правого
вуха. ƒалеко не вс≥ шестир≥чки здатн≥ так зробити, хоча б≥льш≥сть д≥тей
семи рок≥в це вдаЇтьс¤ з легк≥стю. якщо мал¤ не впоралос¤ ≥з завданн¤м,
у школу йому поки ще зарано.
≤нтелектуальна
зр≥л≥сть. ÷е здатн≥сть концентрувати увагу, установлювати зв'¤зки
м≥ж ¤вищами ≥ под≥¤ми, можлив≥сть лог≥чного запам'¤товуванн¤, належний
розвиток др≥бноњ моторики ≥ координац≥њ.
ѕсихолог≥чна зр≥л≥сть. ћаЇ дв≥ складов≥: емоц≥йну ≥ соц≥альну.
—оц≥альна зр≥л≥сть наступаЇ тод≥, коли дитина вм≥Ї сп≥лкуватис¤ з
однол≥тками, адаптуЇтьс¤ у великому колектив≥, правильно розум≥Ї ≥
виконуЇ функц≥њ учн¤.
ћайбутн≥й першокласник повинен знати в≥дпов≥д≥ питанн¤:
як твоЇ пр≥звище, ≥м'¤ та по батьков≥?
—к≥льки тоб≥ рок≥в, ск≥льки зд≥йснитьс¤ в наступному роц≥?
як кличуть маму ≥ тата?
им ≥ де працюють твоњ батьки?
„ому в школ≥ потр≥бно поводитис¤ тихо?
ƒошк≥льник повинен ум≥ти:
займатис¤ самост≥йно ¤кою-небудь справою прот¤гом 30 хвилин;
складати по картинках розпов≥дь б≥льш н≥ж з 5 складних речень, у ¤ких використовуютьс¤ присл≥вники ≥ прикметники;
знати к≥лька в≥рш≥в напам'¤ть;
зм≥нювати ≥менники по числах;
рахувати в≥д одного до дес¤ти у пр¤мому ≥ зворотному пор¤дку;
вир≥шувати прост≥ завданн¤ на додаванн¤ ≥ в≥дн≥манн¤;
читати по складах;
ум≥ти малювати ≥ розфарбовувати картинки;
узагальнювати, називати групу предмет≥в одним словом.
√отуючи дитину до школи, ор≥Їнтуйтес¤ не т≥льки на ≥нтелектуальну зр≥л≥сть мал¤ти, з ¤коњ, ¤к правило, виникаЇ найменше проблем. Ўк≥льн≥ психологи зауважують, що складн≥ше всього Ї справа ≥з психолог≥чною ≥ соц≥альною п≥дготовкою. ўоб дитина була готова до навчанн¤ психолог≥чно ≥ соц≥ально, Ђдомашн≥хї д≥тей хоча б на р≥к перед школою варто в≥дправл¤ти в дит¤чий садок, тим б≥льше, що сучасн≥ зм≥ни в дошк≥льн≥й осв≥т≥ передбачають обовТ¤зкове в≥дв≥дуванн¤ дит¤чого садка у пТ¤тир≥чному в≥ц≥.
¬изначте за даним тестом готовн≥сть вашоњ дитини до школи