Ѕезпечне використанн¤ ≤нтернет д≥тьми р≥зного в≥ку

ƒо 7 рок≥в

     √арн≥ звички у д≥тей виробл¤ютьс¤ вже п≥д час перших в≥дв≥дуваннь ≤нтернету. ј оск≥льки д≥ти дошк≥льного в≥ку намагаютьс¤ дотримуватись встановлених батьками правил, то це не лише впливаЇ на њх вихованн¤, а й спри¤Ї розвитку користувацьких навичок.
    ƒ≥ти в≥ком до 7 рок≥в не завжди можуть розум≥ти розм≥щену в ≤нтернет≥ ≥нформац≥ю, зокрема в≥др≥зн¤ти корисну ≥нформац≥ю в≥д некорисноњ, наприклад, фактичний вм≥ст в≥д реклами. Ѕатьки повинн≥ допомагати своњм д≥т¤м знаходити п≥дход¤щий матер≥ал. ƒ≥ти часто не бачать р≥зниц≥ м≥ж використанн¤м ≤нтернету або ≥гор та створенн¤м малюнк≥в на комп'ютер≥.
     Ѕатькам потр≥бно встановити правила використанн¤ комп'ютера д≥тьми в≥ком до 7 рок≥в.
„ас, проведений за комп'ютером, маЇ бути обмеженим, щоб не шкодити здоровТю.
     омп'ютер маЇ сто¤ти у к≥мнат≥, ¤кою користуютьс¤ вс≥ члени с≥мТњ, наприклад у в≥тальн≥. Ѕажано, щоб б≥л¤ дошк≥льн¤т п≥д час використанн¤ ними ≤нтернету знаходивс¤ хтось ≥з дорослих.
    ƒоступ д≥тей дошк≥льного в≥ку до ≤нтернету повинен бути обмеженим знайомими сайтами, що заздалег≥дь визначен≥ батьками. Ѕ≥льш досв≥дчен≥ д≥ти можуть шукати знайом≥ сайти за допомогою меню Ђ¬ибранеї у веб-браузер≥.
Ќайбезпечн≥шим р≥шенн¤м Ї створенн¤ дл¤ дитини персонального операц≥йного середовища, де доступ до ≤нтернету обмежено лише визначеними сайтами.

¬≥д 7 до 9 рок≥в

     ƒ≥ти молодшого шк≥льного в≥ку використовують ≤нтернет не лише вдома, а й у друз≥в та у школ≥. Ѕатьки мають виробити в≥дпов≥дн≥ правила щодо використанн¤ ≤нтернету њхн≥ми д≥тьми. ƒ≥ти в≥ком в≥д 7 до 9 рок≥в вже можуть розум≥ти побачене. ќднак вони не вм≥ють користуватис¤ матер≥алом, ¤кий пропонуЇ ≤нтернет, зокрема матер≥алом (зображенн¤ми, текстами або звуками), ¤кий не в≥дпов≥даЇ њхн≥м в≥ковим особливост¤м. –озпов≥д≥ про це та по¤сненн¤ р≥зних речей, з ¤кими д≥ти можуть з≥штовхнутис¤ в ≤нтернет≥, допоможуть њм стати в≥дпов≥дальними ≥ спроможними працювати самост≥йно ≥ безпечно в онлайн≥. ўоб допомогти своњм д≥т¤м, батьки можуть под≥литис¤ власними думками та досв≥дом щодо використанн¤ ≤нтернету.
 ƒ≥ти у в≥ц≥ в≥д 7 до 9 рок≥в ще потребують нагл¤ду та контролю з боку батьк≥в п≥д час використанн¤ ≤нтернету. Ѕатькам потр≥бно виробити правила щодо використанн¤ ≤нтернету њхн≥ми д≥тьми, а пот≥м коригувати њх у м≥ру доросл≥шанн¤ д≥тей.
¬дома використовувати ≤нтернет варто все ще у присутност≥ батьк≥в. ÷е гарантуЇ, що вони будуть поруч з д≥тьми у будь-¤к≥й проблемн≥й ситуац≥њ.
якщо комп'ютер стоњть у загальн≥й к≥мнат≥, використанн¤ ≤нтернету стаЇ частиною повс¤кденного житт¤ с≥мТњ.
ƒитина може ще не бути спроможною самост≥йно визначити над≥йн≥сть веб-сайту, тому вона повинна завжди звертатис¤ за дозволом батьк≥в, перш н≥ж розм≥стити особисту ≥нформац≥ю в ≤нтернет≥.
„ат-к≥мнати та ≥нш≥ види публ≥чного онлайнового сп≥лкуванн¤ можуть бути все ще неп≥дход¤щими дл¤ дитини. јдреса електронноњ пошти, використовувана у цьому в≥ц≥, маЇ бути сп≥льною с≥мейною адресою електронноњ пошти.
—творенн¤ обл≥кового запису дл¤ дитини з обмеженими користувацькими правами допомагаЇ њй навчитис¤ використовувати комп'ютер самост≥йно.
ƒ≥знатис¤ б≥льше: Ѕезпечне робоче середовище.
ѕрограми ф≥льтруванн¤ також можуть запоб≥гти доступу до неп≥дход¤щих сайт≥в, але батьки все ще повинн≥ контролювати д≥тей п≥д час користуванн¤ ними ≤нтернетом.

¬≥д 10 до 12 рок≥в

     Ўкол¤р≥, можливо, вже знають, ¤к використовувати ≤нтернет у р≥зних ц≥л¤х. Ѕатьки можуть п≥дтримати свою дитину, ознайомившись ≥з сайтами, ¤кими користуютьс¤ њхн≥ д≥ти в≥дома, д≥знатис¤ про њхнЇ хоб≥ або ≥нш≥ ≥нтереси, повТ¤зан≥ з мережею. ƒоросл≥ можуть також використовувати ≤нтернет дл¤ плануванн¤ певних под≥й, ¤к≥ стосуютьс¤ вс≥Їњ с≥мТњ. ÷е даЇ змогу батькам ≥ д≥т¤м обговорювати сайти, ¤к≥ Ї над≥йними ≥ заслуговують на дов≥ру, а також де можна знайти достов≥рну та ¤к≥сну ≥нформац≥ю. ўоб д≥знатис¤, ¤к перев≥рити веб-сайт, скористайтес¤ порадами, що м≥ст¤тьс¤ за адресою http://www.demos-internet.ru/services.ssl.description.html. ƒ≥ти у в≥ц≥ в≥д 10 до 12 рок≥в все ще потребують контролю з боку батьк≥в, а також мають дотримуватись правил використанн¤ ≤нтернету. ќднак де¤к≥ д≥ти можуть порушувати правила й уникати нагл¤ду батьк≥в, ¤кщо вони вважатимуть, що њх занадто обмежують або не задовольн¤ють њхн≥ потреби.
Ѕатьки мають домовитись ≥з д≥тьми про те, що њм дозволено робити в ≤нтернет≥, а що -- н≥. ѕриклади: в≥дпов≥дальн≥сть в≥дправника пов≥домленн¤, завантаженн¤ файл≥в ≥ авторськ≥ права, встановленн¤ програм.
”згодьте з д≥тьми, ¤ку особисту ≥нформац≥ю вони можуть розм≥щувати в ≤нтернет≥, а також розкаж≥ть њм про ризики, пов'¤зан≥ з розкритт¤м такоњ ≥нформац≥њ.
ƒ≥знатис¤ б≥льше: ќнлайнов≥ обговоренн¤/ќсобиста конф≥денц≥йн≥сть.
ƒ≥ти вже зац≥кавлен≥ у використанн≥ чат≥в або IRC, тому батьки повинн≥ розпов≥дати њм про безпечне сп≥лкуванн¤, а також сл≥дкувати за тим, ¤к њхн¤ дитина сп≥лкуЇтьс¤ в онлайн≥.
ƒ≥знатис¤ б≥льше: ќнлайнов≥ обговоренн¤.
Ѕагато д≥тей Ї ц≥кавими ≥ допитливими, тому батьки так≥м д≥т¤м особливо мають наголосити на потреб≥ безпечного й обережного використанн¤ ≤нтернету.
Ќеобх≥дно регул¤рно оновлювати засоби безпеки компТютера.

¬≥д 13 до 15 рок≥в

ƒл¤ д≥тей у цьому в≥ц≥ ≤нтернет стаЇ частиною њхнього житт¤. ¬они знайомл¤тьс¤ з новими людьми ≥ провод¤ть чимало часу в онлайн≥, шукають необх≥дну ≥нформац≥ю, ¤ка маЇ в≥дношенн¤ до њхньоњ шк≥льноњ роботи або в≥дпов≥даЇ њхн≥м ≥нтересам. «авд¤ки б≥льш високому р≥вню грамотност≥ це в≥дкриваЇ багато можливостей використанн¤ ≤нтернету. ≤нод≥ батькам важко д≥знатис¤ про те, що робл¤ть њхн≥ д≥ти в онлайн≥. ” цьому в≥ц≥ д≥ти також йдуть на ризик ≥ випробовують своњ можливост≥ Ч техн≥чн≥ обмеженн¤ ≥ заборони можуть не бути ефективним шл¤хом п≥двищенн¤ безпеки в онлайн≥.
 13-15-р≥чн≥ д≥ти можуть тримати у секрет≥ те, що вони робл¤ть в ≤нтернет≥, особливо ¤кщо батьки ран≥ше не ц≥кавилис¤, ¤к њхн¤ дитина використовуЇ мережу. “ому важливим Ї в≥дкрите сп≥лкуванн¤ ≥ зац≥кавлен≥сть батьк≥в у тому, що робить дитина в ≤нтернет≥.
ƒ≥ти у в≥ц≥ в≥д 13 до 15 рок≥в, ¤к ≥ ран≥ше, повинн≥ дотримуватис¤ встановлених правил використанн¤ ≤нтернету.
ƒе¤к≥ п≥дл≥тки все ще не можуть оц≥нювати де¤к≥ реч≥ й потребують поради дорослоњ людини, наприклад, у таких питанн¤х, ¤к розм≥щенн¤ особистих даних в онлайн≥.
ƒ≥знатис¤ б≥льше: ќнлайнов≥ обговоренн¤/ќсобиста конф≥денц≥йн≥сть.
ѕитанн¤ етики ≥ в≥дпов≥дальн≥сть користувача ≤нтернету Ї б≥льш важливими темами дл¤ розмови. Ќаприклад, незаконн≥ завантаженн¤, етикет у мереж≥ та авторськ≥ права. ƒ≥ти мають нести в≥дпов≥дальн≥сть за те, що вони публ≥кують в онлайн≥, включаючи њхню особисту ≥нформац≥ю або ≥нформац≥ю, ¤ка може бути незаконною.
Ѕатьки повинн≥ про¤вл¤ти до Ђонлайнових друз≥вї дитини ≥нтерес. “акож њм варто знати, хто та людина, з ¤кою њхн¤ дитина познайомилас¤ в онлайн≥ та збираЇтьс¤ зустр≥тис¤.
Ѕатькам сл≥д уникати занадто емоц≥йних реакц≥й, нав≥ть ¤кщо вони д≥знаютьс¤ про те, що трапилос¤ щось ЂнеприЇмнеї, коли њхн¤ дитина була в онлайн≥. Ѕатьки все ще можуть скеровувати дитину до в≥дпов≥дного вм≥сту. Ќаприклад, ≥снують гарн≥ доступн≥ онлайнов≥ ресурси про сексуальн≥сть та здоров'¤, призначен≥ дл¤ молод≥жноњ аудитор≥њ. ћолодь маЇ бути упевнена в тому, що вони можуть поговорити з батьками про будь-що, що примушуЇ њх почувати себе незручно в онлайн≥.

 Ќайбезпечн≥ший прост≥р

 Ќайбезпечн≥шим методом досл≥дженн¤ ≤нтернету дл¤ п≥дл≥тк≥в Ї створенн¤ безпечного простору або зони, ¤ка дозвол¤Ї в≥дв≥дувати лише т≥ сайти, що схвален≥ заслуговуючим на дов≥ру дорослим. ¬и можете використовувати настройки браузера дл¤ того, щоб дозволити д≥т¤м доступ лише до визначених вами безпечних сайт≥в. якщо дитина захоче в≥дв≥дати новий сайт, вам потр≥бно буде додати його адресу до списку ухвалених сайт≥в. —творити безпечний прост≥р просто, ¤кщо ви використовуЇте операц≥йну систему Windows XP або Windows Vista. ѕер≥одично перев≥р¤йте сайти, ¤кими користувалась дитина (журнал прогл¤нутих веб-стор≥нок).
 —твор≥ть дл¤ дитини персональний обл≥ковий запис користувача в операц≥йн≥й систем≥. ÷е дасть змогу визначити њњ права доступу та настройки браузера.

ѕрограми ф≥льтруванн¤

 ѕрограми ф≥льтруванн¤ надають доступ до вм≥сту з урахуванн¤м встановлених дл¤ веб-сайт≥в обмежень. ÷е означаЇ, що програма запоб≥гаЇ доступу до сайт≥в, ¤к≥ м≥ст¤ть матер≥али, визначен≥ ¤к шк≥длив≥ (порнограф≥ю, насилл¤ тощо).

ќбмеженн¤ вх≥дних контакт≥в

 «а допомогою технолог≥њ ф≥льтр≥в або блокуванн¤ ви можете обмежити коло ос≥б, з ¤кими сп≥лкуЇтьс¤ ваша дитина через ≤нтернет. ƒл¤ одержанн¤ детальноњ ≥нформац≥њ див≥тьс¤ стор≥нки про використанн¤ електронноњ пошти та програми обм≥ну миттЇвими пов≥домленн¤ми.

≤стор≥¤ стор≥нок

 Ѕраузер веде журнал, в ¤кому збер≥гаЇ дан≥ про в≥дв≥дуван≥ вами стор≥нки. —користавшись ним, ви можете побачити, ¤к≥ сайти в≥дв≥дали останн≥м часом. (≤стор≥ю стор≥нок легко видалити.)

ѕ≥дказка

ўо робити, ¤кщо дитина натрапила в ≤нтернет≥ на неприЇмний або неп≥дход¤щий матер≥ал?
”никайте занадто емоц≥йноњ реакц≥њ, щоб дитина не в≥дчувала себе незручно; це спри¤тиме тому, що вона зможе заговорити говорити з вами про под≥бн≥ под≥њ у майбутньому.
«апевн≥ть дитину, що це не њњ провина.
ѕо¤сн≥ть, що багато заборонених сайт≥в несуть в≥руси.
¬идал≥ть будь-¤к≥ сл≥ди, ¤к≥ залишилис¤ в≥д неп≥дход¤щого матер≥алу (посиланн¤ в кеш≥ браузера, cookie-файли та ≥стор≥ю стор≥нок).
ќбговор≥ть з дитиною, ¤к уникнути под≥бних ситуац≥й у майбутньому, зокрема про використанн¤ дружн≥х дл¤ д≥тей пошукових сервер≥в ≥ видаленн¤ пов≥домлень електронноњ пошти, що над≥йшли в≥д людей, ¤ких вона не знаЇ.

як контролювати повед≥нку д≥тей в ≤нтернет≥

 «д≥йснювати батьк≥вський контроль повед≥нки д≥тей в ≤нтернет≥ можна за допомогою р≥зного програмного забезпеченн¤, зокрема засоб≥в батьк≥вського контролю, ¤к≥ пропонуЇ операц≥йна система Windows 7 ≥ Vista або програма Kaspersky Internet Security.
  ористуючись цим програмним забезпеченн¤м, ви зможете в≥дф≥льтрувати шк≥дливий вм≥ст, зТ¤сувати, ¤к≥ сайти насправд≥ в≥дв≥дуЇ ваша дитина ≥ що вона на них робить, установити часов≥ рамки використанн¤ компТютера в ц≥лому й ≤нтернету зокрема, блокувати де¤к≥ небажан≥ д≥њ з боку ваших д≥тей тощо.

 http://www.onlandia.org.ua

  лючов≥ питанн¤

 ¬иконуйте  наведен≥ нижче рекомендац≥њ, ≥ використанн¤ ≤нтернету буде дл¤ вас безпечним:
 «ахист≥ть св≥й комп'ютер                                                  
«авжди оновлюйте операц≥йну систему. 
¬икористовуйте антив≥русну програму.        
¬икористовуйте брандмауер.        
–об≥ть резервн≥ коп≥њ важливих файл≥в.        
Ѕудьте обережними, завантажуючи вм≥ст.
«ахист≥ть себе в онлайн≥    
Ѕудьте обережними, надаючи особисту ≥нформац≥ю.     
ƒумайте про те, з ким ви розмовл¤Їте.
ѕам'¤тайте, що в ≤нтернет≥ не все Ї над≥йним ≥ не вс≥ Ї чесними.
ƒотримуйтесь правил        
¬и маЇте дотримуватис¤ закон≥в нав≥ть в ≤нтернет≥.          
ѕам'¤тайте, що в ≤нтернет≥ ви повинн≥   п≥клуватис¤ про ≥нших так само, ¤к про себе.
Хостинг от uCoz